Ronaldo

Het grote verschil tussen Ronaldo en Messi

Christiano Ronaldo heeft zich van zijn slechtste kant laten zien. Tijdens de thuiswedstrijd tegen Almeria tikte Alvaro Arbeloa, teamgenoot van Ronaldo, de bal net voor de voeten van de Portugees in het doel van de tegenstander. De meeste spelers zullen juichen als een teamgenoot scoort. Maar nee, Ronaldo zit zo niet in elkaar!

”Wat een eng mannetje is die Ronaldo toch”, dacht ik. ”Is dat nou de beste voetballer van het afgelopen jaar. Het boegbeeld voor de voetbalwereld waar duizenden mensen naar kijken”. Als je kijkt naar de beelden is het meer een zielig ventje die niks gunt aan een ander. Een egoïst die alleen maar aan zichzelf denkt en alle eer naar zich toe wilt trekken. Dan vraag ik me af waar dat egoïsme vandaan komt, want jaloers hoeft de superster toch niet te zijn? Hij heeft namelijk al talloze prijzen gepakt en ligt ook dit jaar weer op schema om topscorer van de Primera Division te worden.( 39 doelpunten.) Dan kan je toch ook wel eens blij zijn voor een speler zoals Arbeloa die bijna nooit een doelpunt maakt.

Ik heb niks tegen de voetballende kwaliteiten van Ronaldo. Begrijp me goed! Het is natuurlijk ongelooflijk dat hij zoveel scoort en iedere wedstrijd weer belangrijk is voor de Koninklijke, maar toch moet een topspeler ook eens andere mensen iets gunnen. Dat maakt een topspeler tot een absolute topper. Dan kijk ik al snel naar Lionel Messi. De geweldenaar van FC Barcelona geeft bijna iedere wedstrijd een show weg waarin hij de wereld laat zien hoe mooi voetbal kan zijn. Hij spreekt met zijn voeten en met zijn ideale karakter. Een karakter waar zowel arrogantie als egoïsme niet te bespeuren zijn. Met zo’n persoonlijkheid en zulke buitengewone voetbalkwaliteiten maakt Messi net even het verschil wie er op dit moment de beste is.

 

Plaats een reactie